Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Missie & Visie
    • Pijlers
    • Identiteit
    • Sociale veiligheid
    • Wie is wie?
    • Groepen
  • Informatie
    • Schoolgids
    • Informatiegids
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • TSO
    • BSO
  • Aanmelden
    • Rondleiding
  • Contact
    • Sophia Scholen
    • Social Schools
Goede basisvaardigheden
Wereldburgerschap
Talentontwikkeling
Eenheid & Sfeer

Missie & Visie

Wij spelen, werken en leren samen!

Veiligheid

Op de Emmaüs vinden wij het belangrijk dat een kind zich geborgen voelt. Wij geloven erin dat een kind vanuit deze veilige basis tot leren kan komen.De Emmaüs is een kleinschalige basisschool. Deze kleinschaligheid voeren wij eveneens door in onze groepsgrootte. Zowel de leerkrachten als de leerlingen ervaren dit als prettig en voelen zich hierdoor gezien en gehoord.Wij bieden een rustige en gestructureerde (leer)omgeving aan. Het gedrag van de leerkrachten en hun pedagogisch- en didactisch handelen is voorspelbaar.

Goede basisvaardigheden

Ons doel is kinderen middels de gestelde kerndoelen en referentieniveaus op te leiden tot zelfstandig functionerende burgers. Een kind moet kunnen deelnemen aan de maatschappij en heeft hier basisvaardigheden voor nodig. Onze focus ligt daarom op het aanleren van deze vaardigheden voor rekenen, taal en burgerschap.

Zelfstandigheid vinden wij belangrijk bij kinderen. Door ze verantwoordelijk te maken voor hun eigen werk- en hun eigen ontwikkeling, leren zij eigen inbreng te hebben en een mening te vormen. Doorzettingsvermogen tonen, omgaan met fouten en tegenslagen verwerken zijn, in onze ogen, onderdelen die belangrijk zijn voor deze zelfstandige houding.

Op de Emmaüs dragen wij zorg voor een optimale ontwikkeling van iedere leerling. Ons basisaanbod op groepsniveau is van hoog niveau en ons specifieke aanbod is passend bij het individuele niveau van de leerling. Hierbij hebben we ook oog voor leerlingen die meer- en hoogbegaafd zijn. Bijvoorbeeld in de vorm van een plusklas.

Wij hanteren een repeterende zorgcyclus in groep 1 t/m 8 op groeps- en individueel niveau. Met deze zorgcyclus acteren wij op mogelijke hiaten en leerachterstanden bij kinderen, analyseren wij gemaakte fouten en handelen wij op basis van deze informatie.

Samen

Op de Emmaüs vinden wij de relatie tussen leerling – leerkracht – ouder belangrijk. Op de Emmaüs geloven wij er namelijk in dat samenwerking tussen school, leerling en ouders het welbevinden en leerprestaties van leerlingen bevordert. Wij willen laagdrempelig benaderbaar zijn voor ouders en leerlingen.

Wereldburgerschap

De Emmaüs zien wij als oefenplaats voor de maatschappij. Deze oefenplaats stelt iedere leerling in staat om sociale en maatschappelijke competenties te oefenen, die nodig zijn om deel uit te maken en bij te dragen aan de pluriforme, democratische samenleving.Vanuit onze brede identiteit voelen wij de opdracht om het onderwijs en de omgeving zo in te richten dat het leerlingen uitdaagt en aanmoedigt om zich te verbinden met de wereld en daar zelfredzaam en verantwoordelijk in te staan.

Snel naar

Schoolgids

Vakantierooster

Kind aanmelden

Social Schools

Contact

Bonekruidstraat 11
2215 BG Voorhout
T. 0252 22 33 13


Directeur: Ilse Bierman

RKBS Emmaüs, een kleurrijk geheel, waar niemand hetzelfde is. Elk puzzelstukje is anders. Van sommige puzzelstukjes is al gauw duidelijk waar ze horen, maar bij andere moet je meer puzzelen. Sommige puzzelstukjes staan graag in het middelpunt, terwijl er ook zijn die vanaf de buitenkant het geheel bij elkaar houden. Tezamen vormen al deze stukjes één geheel. Los zijn ze mooi en bijzonder, maar gezamenlijk wordt het een prachtig kleurrijk geheel.

© 2018 Social Schools
Alle rechten voorbehouden

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools